Thursday, November 8, 2007

My Vacation on 6/11/2007 until 8/11/2007

On 7th November 2007 was my birthday… I planned to be at Perak coz wanna celebrate my birthday… ahaks!!.. On 6th November, after finish some works, me and ronand juz chill out at Jusco… we had our dinner at pizza and ronand buy some slices of secret recipe cake….I slept at ronand’s house cuz I dunna back home.. ^_^
~~my bus at platform 4~~
~~black forest cake~~

~~we're full~~

On 7th November, we went to Taiping coz wanna visit Hanim… she’s gotta deliver baby but wat I heard, until sekang pun still tak dapat nak bersalin… Bertolak dari umah ronand dalam kul 12.00 pm ++ and first destination is The Store.. tak der apa yang best pun, juz nak window shopping and habiskan masa yang terluang… pehtu, singgah solat kat masjid kampung jambu…. Aku siap sempat tido laie.. maklumler, mengantuk tak hengat pas makan Mc D…. sebabkan lambat laie nak tunggu 4.30pm tuk melawat Hanim, kitorang pi Taiping Museum…. Hummm…. Nak kata best pun tak jugak sebab dari kecik sampai sekang, khazanah yang ada kat dalam tur tak banyak yang berubah pun.. tapi yang best sebab dah boleh nak tangkap gambo dalam museum so, kitorang pun posing ler kat mana- mana tempat yang kitorang nak… tapi ada laks citer yang macam hampeh… nak kata kenangan menyambut 25 tahun kelahiran pun mungkin betul gak kot… patutnya dah 25 tahun, kenalah lebih sopan- santun and ayu tapi disebabkan best sangat nak posing bergambo, aku siap boleh terjun tangga lagi… huk3.. sakit giler kaki aku and sampai sekang masih terasa…



~~endless love~~


Al kisahnya, aku nak bergambo kat satu area yang macam suasana dalam rumah kampung… area tur memang takleh masuk kat atas tapi sebab takder orang, aku pun dengan selambernyer, naik atas.. siap bersimpuh kat sebelah tudung saji.. ala- ala pompuan melayu terakhir gitew… sekali, kuar announcement cakap takleh naik kat atas umah tur.. aku yang terkujat nie terus lompat tangga yang ada 3 steps tuh.. pergghh… sakit giler siot… tapi memang aku tak tahan nak gelak sebab ronand yang nak tangkap gambo pun terkujat… tambah- tambah laks dorang siap announce cakap “jangan terjun”… huk3… lagi ler aku nak gelak… nampak sangat aksi kitorang di rakam… huwaaa…. abisler.. glamer jap… untuk hilangkan sisa- sisa ketawa yang ala- ala pecah perut tuh, kitorang cool down dulu before turun kuar…. Yer ar, dah malu… takkan trus nak blah… kena maintain ayu ler tapi biler kitorang dah nak kuar, sumer staff museum siap boleh dok kumpul ramai- ramai and cakap “sapa pulak yang bersilat kat atas tadi tuh??”… ceh, malu giler aku tapi nak wat camner, benda dah jadik… siap cakap nak replay pita plaks… huk3.. malu nyer.. abis ayu aku.. hehe…


Kul 4.30pm++ kitorang pi sepital tepeng sebab nak lawat hanim.. huk3..terkujat aku sebab lain jek hanim berbanding zaman sekolah dulu… yer ar, dulu slim giler tapi sekang dah pregnant.. hehe… beso gaks perut dier… takuttttt akuuuu…. Hik3… biasaler, lom ader pengalaman…. Habis melawat, pi Tesco jap sebab aku nak pi beli cake… hummm, sempena buzday so, aku pi ler beli.. sebab mak cakap nak blueberry cake… lagipun mak dah masak mee rebus so, as anak yang baik, aku pun tak sampai hati nak wat dunno jek.. hehe.. pehtu, pi satu butik sebab nak beli brooch yang mak ronand pesan tapi lastnyer aku yang beli sebab brooch yang dorang nak takder…. Ronand hantar aku sampai umah and lepak² jap… kalo ronand tak pose leh makan mee rebus tapi sebab pose, juz boleh bungkus jek…. Lagipun dia kena balik before malam….and thanx to ronand coz gave me birthday present… Kebetulan malam tuh opah mah datang sebab nak mengurut makcik aku so, aku pun join sekali mengurut kaki aku yang sakit nieh… tur ler first time dalam hidup aku kena urut… before nie kalo sakit pun, aku urut sendiri jek, makan ubat and wat derk jek.. sampai ler sihat sendiri…. Tapi mengurut pun tak semestinya akan okey sebab aku still sakit sampai hari nie… huk3…


Rini 8th November and dengan rasminya Giant Tepeng start bukak so, pagi tuh abah suggest nak pi Giant.. aku yang memang kaki jalan nie, jom ajer… dalam kul 10.00am++ kitorang bertolak… holy cow!! Too many cars there and we just park outside Giant and need to walk… even it hurts but I can bear it… hehe… I felt uncomfortable coz too many people and crowded… huh…if i’m not went back to KL today, surely I’m not there… I juz bought a bar of chocolate... haha….



~~giant tepeng opening 8/11/07~~


Pukul 1.30 pm aku dah bertolak balik naik bus dari tepeng ke kl…. Bosan gilosss… dah ler kaki sakit, nak kena balik pulak.. huk3.. nak jalan tur yang maleh sebab jengkut- jengkut… Sampai umah kul 7.15 pm sebab aku un-well today and lambat tunggu bus after aku missed a bus…. Hak..hak..hak… sok dah nak kena keje…nie yang mengurangkan mood sebab baru pas cuti….

No comments: