Friday, November 16, 2007

Aku Pening Version 2 T_T

Belum pun reda penin aku yang tahap gaban, sekang datang pulak penin tahap cipan... huk3.... bukan penin sebab per tapi sebab nak wat decision untuk hala tuju hidup... selasa baru nie aku dapat tawaran keje kat kilang.... aku tak kisah pun tapi parents aku cam tak baper nak setuju sebab kena keje sampai 12 jam and ader shift plak... orang- orang tua nie memang pun... dia risau semacam jer.. tapi aku laks tak kisah ler sangat cuma kadang- kadang rasa cam tak mampu plak nak keje selama 12 jam tuh... lama giler pada aku.... kira pasal keje kat situ aku dah hampir settle and aku dah col company tur untuk tanya more about other benefits... and i found that yang aku tak boleh tahan kalo keje kat sana.. so, isnin depan aku akan call lagi sekali untuk reject the offer...

Tadi masa aku drive time nak balik keje tetiba aku dapat laks call dari satu badan kerajaan nieh... ingatkan saper.. tup- tup dari gomen rupenyer..... dia call sebab aku dapat offer untuk pergi training dekat kem... tapi kem tur jauh letaknyer.. dekat tasik chinni... huk3.. sedey siot.. dah ler takder kawan.... takkan aku nak pi sensorang laks... yang ronand laks dah tukar nak pi kem johor sebab kebetulan member dia dapat kat sana.... huwwaaaa...... aku sedey..... aku nak pi sebab mana tau kut² aku leh terpilih ker.... hehe... tapi before selected kena attend 3 training dulu and lastly ada interview... training tur start 22 nov sampai 2 dec... aku nak piiiiiii..... tolong!!!! keje laks camner??? penin aku nak pikir masalah laie... dapat ker kalo aku mintak cuti tanpa gaji??? abis tu, takkan aku nak hantar surat resign laks... confirm selected pun tak..... aku dah takder idea... peluang yang datang kat aku selalu dalam satu masa yang singkat... lepas tur hilang jap.... bila datang balik, sekali harung lagi.... aku sudah penin nak pk... parents aku nampak gaya cam tak baper nak agree gaks.... dorang kata kem tur jauh ler, kang kena ragging ler... huk3!!!

~~Note: hope i have a chance to change the camp and join the training!!!!~~

No comments: