Monday, March 12, 2007

Today's Activities






Hurmmm.......kan ker aku nak gi kenduri kak dura so, pas kenduri aku lepak jap umah ipah...then dier nak ikut lepak umah aku....disebabkan aku pun memang free apa laie tetiba jer kuar idea spontan aku....aku kata kat ipah, "jom gi kl nak?".....dia pun ngan sporting jawab "jom!"......huhu.....kul 4.00 pm kuar dari umah pi stesen sungai besi....naik tren jer ler kan....park kete kat belakang kedai tur the pi naik tren gi masjid jamek.....hehe...memula tur sesat gaks....maklumler dah dekar setahun aku tak gi sana......aku tersilap jalan....patutnyer kat area OCBC tapi aku pi area HSBC......sebabkan cam pelik jer, aku pun tanya makcik jual kat tepi jalan tur..masjid india kat ner????

Dah sampai kat masjid india, juz jenjalan jer ler.......tak plan pun nak shopping....duit pun dah nak kering......tapi last² sempat gak aku sambar 3 lai tudung......dengan total rega RM 27.00......nak jenjalan pi SOgo laks...tapi singgah kat Maiden.....ceh.....tak syok langsung...nak masuk pun strict giler...tapi sib baik beg plastik kitorang kecik jer....boleh ler lepas ngan syarat² yang ditetapkan Maiden........tak beli per pun kat dalam tur....
Jalan² nak gi Sogo....masuk jer, kat lobby yang selalu tur ader jer sale....kali nie tuk spring season.....aku tak der ler fanatic sangat so juz tengok² gitu jer.....kat sogo pun satu habuk tak beli.....pastu, ingat nak gi Petaling Street...then gi beli tiket tren nak ke Plaza Rakyat.....tak larat ler nak jalan....huhu.....

Kat PS tur, pergghhhh.......sesak sampai maleh nak redah...maklumler....dah ler jalan sempit.....orang ramai gaks ler.....disebabkan perut pun dah lapo, kitorang decide nak pi makan Mc D jer kat situ...lepak lama gaks ler......sampai dekat kul 8.00 pm++....then alang² dah sampai kat kotaraya, aku cam biasa ler.....nak pi usha cd......masuk jer kat dalam arcade tur, banyak perubahan dah kerajaan buat tuk naikkan taraf...kalo dulu kedai² cd tur diorang letak kat S&M tapi sekang dah letak kat tingkat atas arcade tur.....konon nak ler cari latest cd yang boleh aku usha tapi hampeh sebab cd² yang kononnyer latest n hot aku dah pun usha......maklumler...aku kan buat aktiviti mendonlot....tapi tetiba aku ternampak cd romance kat kedai hong kong...rega RM33.00 so, aku maleh ler nak beli laie...kut² kat kedai Hiro ada cd tur tapi takder pun, yang ada cuma dvd ngan rega RM39.90....yer lar, aku kan ker ada kad diskaun Hiro so, better aku beli kat kedai tur....tanya Megatop pun kata dah abis...n aku pi kedai Classic World....sib baik ada...dvd rega RM19.90....aku tanya napa murah, dia kata cd tur Chinese version which, memang ori dari China...aku pun cam tak confident jek nak beli...pas di pk², aku decide nak beli sebab kalo tengok qualiti tu lebih kurang sama jer cam cd cuma yang nie english sub....alahai, cam ler tak leh paham sangat sebab selama nie pun, citer yang aku donlot sumer english sub....daripada aku nak perabih duit beli yang RM30.00++ baik aku beli yang nie.....mintak RM18.00 dier kasik.....hehe.....

Dah dapat apa yang aku nak, kitorang pun melangkahkan kaki tuk blah...on d way tur, sempat pi Guardian nak beli barang...last² dekat RM30.00 gak abis...beli apa pun tak tau ler...suker beli benda repek² aku nie......last destination compem ler stesen sungai besi....sebab dah tak larat nak jalan² dah.....sampai umah dekat kul 10.00 pm.....ipah lepak² tengok bleach sampai abis...suh tido sini dier taknak.......apa tak nyer...sok keje tapi satu baju salin pun tak bawak......aku kemas² umah yang memang selerak sebab siang tadi tak sempat langsung nak kemas......dah abis tur, baru lega.....nie pun baju aku dalam machine baru jer abis spin...nak sidai maleh tul ler...sok jer ler ekkkk....hehe.....ala...bukan luak pun....sumer pun baju aku....takder sapa nak bising..ekekekeee.....

No comments: