Monday, December 24, 2007

Kisah Raya Aidiladha

Hye..hye.... welcome back... rini aku start keje... semalam aku baru balik dari kampung and family aku sumer berkampung kat sini.... bukan sebab nak menghantar aku tapi sebab nak menghantar adik² aku.... ceh.... hehe...takkan jeles kot!! *weng**weng**

Aku start balik kampung 18/12/2007 kul 9.00 pm++ follow family pakcik aku... disebabkan dorang nak ke kedah so, aku tumpang jek sampai tepeng... penat gilos and sampai kul 3.00am++...

Raya korban nie tak semeriah raya puasa... aku pun tatau naper tapi kalo ikut kata kawan aku, nak meriah raya korban pi ler beraya kat kelantan..... tapi kalo raya pose dorang laks yang tak meriah.. hummm..... maybe satu hari aku kena beraya kat sana so dapat ler nak rasa sendiri camner suasana tuh......

Time hari raya pertama jiran aku wat korban... and kebetulan aku laks leh usha live camner dorang nak wat keje- keje sembelih sebab lembu tuh dorang tambat kat belakang umah aku jek... pehh... garang giler lembu tuh and ganazzz tul.... tapi last- last terkorban jugak ler dia...

~~lembu yang ganazz~~

~~posing lembu time rebah~~

~~terkorban jua~~

Satu benda yang aku tak suka sebab time raya kedua, dengan rajin nye aku pergi belakang rumah tuk bakar sampah sarap.... tapi akhirnya aku yang merana sebab aku di gigit nyamuk.. huwaaa... sedey tul.... aku tak kisah laie kalo kena gigit tapi nie dah tahap melampau sampai aku kena pegi jumpa doktor.... sampai hari nie badan aku still gatal² and kuar bintik² merah... makin banyak laks aku tengok... huh!!! takut kut² terkena penyakit pape laks.... nak kata chickenpox aku tak pulak demam... **itchy**

Pagi tadi sebelum pegi keje aku check keta aku and tayar belakang dah nak kempis sebab kena paku... huk3...sadis tul.... aku pun bawak jer sebab tak teruk sangat and time rehat tadi pi tampung and sekali check ader dua menatang durjana kat tayar aku... nak wat camner, dah aku keje kat kilang besi so, pepaham jer ler ekkk.....

Kalo di pk² lagi satu kejadah memang hangin jek... internet kat umah wat hal laks.... entah aper kena dah dekat 2 minggu tak leh guna....

~~snap bulan on d way balik kl~~


Note: badan aku lenguh gilos sebab dok bertapa dalam keta semalam.... jammed tak boleh belah @_@

No comments: