Sunday, December 6, 2009

Journey 6/12/2009

~~laluan utama ke payang~~

~~payang~~

~~kekura tarak..yang ada teratai tutup nie~~

Alrite, pagi tadi after bangun kitorang siap-siap nak ke Payang. Dalam pukul 7.45 pagi pas tunggu Gee sampai umah kitorang bertolak ke Payang naik Hilux….so, ini first time aku naik Hilux dok kat belakang tur..perjalanan ke Payang tidak lah jauh sangat cuma jalan nak masuk tur kena lalui ladang kelapa sawit and grabble.

Dalam pukul 8.30 pagi kitorang dah sampai sana….sampai ajer terus kemas-kemas and sarapan, then trus aku terjun laut…mandi manda sambil naik perahu… then, continue makan plak before turun lagi sekali and bergambo sakan… after bergambo, aku terjun laie sekali dalam air, tapi tak best dah sebab air dah surut…then, barulah aku pi bilas.. mandi pun guna air perigi…memang survival lah kat situ…actually, payang nie tak ler best sangat… first sampai aku tak nampak cambest sebab tempat tur bersebelahan jer dengan dorang wat kelong ikan..apatah laie, air pun tak berombak…lebih kurang macam kat teluk senangin lah tempat nieh.. tapi disebabkan aku nie pantang jumpa air, so aku dok berendam tak ingat lah sampai sunburn…tegang and pedih rasanya kulit muka aku nieh…

Balik dalam pukul 1.00 petang…pergi singgah kat temple cina nak tengok kekura tapi takder plak..time nak balik tur pakcik nak bawak tengok kuari air hijau tapi katanya dah tutup…so, juz balik jer lah…dalam perjalanan hujan gerimis… sib baik tak lebat and dalam sepuluh minit ja gerimis then berhenti…sib baik tak lebat, kalo tak mau lencun laie…dah balik, masing-masing penat so, tido ajer aku… pukul 3.00 petang aku terjaga sebab nak mandi….pas mandi and basuh baju terus yang lain pun bangun…pakcik and makcik laks baru balik dari Bandar pegi belanja…

Pukul 5.00 petang aku, Gee and Mie pi kuar Bandar nak ke rombengan a.k.a bundle… juz nak tengok-tengok ja and memang rombengan sini dasyat sebab stail macam pasar malam…macam-macam dorang jual selain baju and seluar cam anak patung, selimut, bra and panties..ahaks!! pelik ja kan bila jual inner items gitew sebab tak hygiene pada aku...kat Bandar tur singgah kat kedai Dubai Collection before aku menyambar dua lai tudung…then, terus ke pasar malam and sempat menikmati bakso ayam RM 1.00…best giler dapat makan bakso murah….jalan-jalan ke Ramai-Ramai tapi nampak ice kimo terus aku nak makan…beli Eskimo sambil lepak-lepak kat situ…dah abis chow balik umah….Gee hantar sampai simpang luar ja sebab takut nak masuk..Mie tepon pakcik soh amik….takder apa nak buat malam nie so, on lappy sambil taip apa yang patot lah…so, adios!!

No comments: