Saturday, December 5, 2009

Journey 4/12/2009

~~sedap woo~~

~~bakso jawa~~


Hari nie dah masuk hari Jumaat….lagi dua hari nak pi Payang and pastu boleh balik ke Tawau… tak buat apa pun hari nie..bangun tido, mandi and breakfast..pastu, shoot gambar makcik and Mas tengah buat tempeyek…aku pun try buat tempeyek tapi cam tak jadik sebab memanjang pulak tempeyek aku…dorang buat jenis mengembang..hehe..tapi senang gak la buat tempeyek nie..resepi tur guna tepung, bawang and ketumbar yang diblender…before goreng tur campur lah kacang kat dalam adunan tur…. Takder apa yang boleh aku tolong kat dapur tur so, aku dok depan usha tv jer lah..nak menyapu or sidai kain sume Mie dah buatkan…dok rumah dorang nie best sebab tenang ajer….hehe…lagipun kalo kuar pekan pun apa yang ada..tadak apa-apa pun……..petang tur aku ajak Mie pi kuar jalan-jalan and suh dia jadik photographer aku tuk shoot gambar aku kat area kelapa sawit…pas abis puas shooting, aku ajak Mie main badminton…tergolek dog aku kat situ masa main sebab terpeleot kaki bila tersepak batu…sampai pukul 5.00 petang tepat, poker lalu..memang nampak jelas so, hope esok aku boleh shoot gambar poker tur kat udara…..malam tur makcik beli bakso…so, kena makan gak la even perut dah kenyang pas makan malam…pukul 9.00 malam, ngadap tivi tengok anugerah skrin..buhsan seh….dah tak kelakar macam dulu..tengok sampai tertido la aku…

No comments: