Friday, October 3, 2008

Raya 1429H ^_^!


Raya sakan ker aku tahun nieh?? rasanya cam tak kut... hukhuk.... or maybe sebab aku dah beraya awal kut??? tapi memang terasa makin takbest nak beraya bila umo pun dah makin menambah... huhu... raya first, satu family gi kuala cam tahun- tahun lepas gaks sebab nak pi jumpa kaum kerabat abah yang dah meninggal dunia kat kubur and terus ke umah aunty aku kat chandan.... rasanya ini memang ziarah wajib tiap- tiap tahun.... yer ler, takkan orang dalam kubo kita nak lupakan.. lagipun kan elok kita ziarah kubur sebab itu boleh mengingatkan tentang mati... pergghhh... yang bestnyer dah macam ada pesta laks sebab memang sesak jugak ler area kubo time- time pagi raya gitew.....

~~kat kubur jalan ulu kenas; berderet² manusia~~

Second day dah tatau nak pi mana.... aku memang dah jadik tahap otroman, superman dah sebab takder hala tujuan... lastly decided nak usha wayang citer Kami The Movie kat Tepeng Sentral... huhu, ntahapahapa jer kan.. patutnya pi ziarah sedara mara, kaum kerabat or kawan- kawan tapi aku leh spent time ziarah panggung wayang and memberi dorang duit raya sebanyak 10 hinggit laks tuh... @_@!! Kalo ikutkan mau jugak ler pi jalan- jalan tapi abah laks takmo kuar and soh kitorang jer pegi... huhu.. dan jawapan yer memang kitorang takkan gi sendiri ler sebab mana kenal pun orang- orang veteran kat kampung nun...

~~kami the movie~~

~~tiket wayang jenama lotus; ehhh??~~

Rini laks masuk hari ketiga raya... actually pagi tadi planning nak pi umah ronand tapi dia laks ader hal so, cancel ajer lah aku nyer plan tuh... sebabkan muka kitorang sume dah cam tahap gaban, pagi tadi abah ajak gi beraya umah jiran... takder lah banyak umah pun sebab rini jumaat n kena laks rush nak gi semayang... kira sempat gaks ler beraya kat 2 bijik umah.... petang tadi ader gathering family side abah kat kuala... patutnya kena ader kat dewan tuh kul 3.00pm tapi akhirnya kitorang sampai dekat kul 5.00pm... as usual ler, masa mesti lari punya... hakhak!! and now, aku pun tengah dok blogging kat komputer aku ler... mana laie beb, ipoh la.... lagipun, parents nak lepak sini sehari sebab my siblings sume nak balik sok pagi loooo.... and tinggal aku sensorang ler sebab aku amik cuti sampai isnin.... well, aku kan suke cuti lebih dari yang patut...wakaka!!

~~family gathering; menyimpul kasih~~

Neway, tahun nie duit raya aku tak banyak sangat tapi kira ok ler sebab still dapat mengutip duit raya lagi.... even tak sampai seratus, tapi thnx to orang- orang yang dah memberi duit raya kat aku even sesetengah orang takmo kasi kat orang yang dah keje..... huhu...dapat gaks ler wat belanja di saat kesengkekan melanda....

~~duit raya aku; dapat RM90.00 ajek!!~~


~~Note:argghhhhh!!!!! jiwa aku kacau lahhhhh...aku makin gemok..T_T!

No comments: