Thursday, November 13, 2008

Persidangan Dewan Negeri Perak

~~persidangan dewan negeri~~

~~bidasan a.k.a perbahasan~~


Aiseh, baca tajuk cam skema jer bunyinyer... takder maknanyer aku nak nulis yang skema- skema sebab aku nie memang tak reti nak menulis ayat buku... selama empat hari berturut- turut start 10/11 sampai 13/11 [ari nie ler tuh^^] ader persidangan dewan negeri kat bangunan SUK perak nieh.. kiranyer nie first time aku nengok orang bersidang secara live.

Hari first bersidang aku ngan member- member yang baru masuk kat sini excited giler nak nengok orang bersidang. maklum ajer lah, dengar citer dari member yang agak senior kat sini best nengok orang bersidang tambah- tambah lagi kalo ader isu panas and sikit perbalahan.. ngeee ^^ first experience nengok sidang cam tak baper nak best sebab takder sessi bertekak sangat sebab first day cuma pembentangan jer dulu.. aku pun sempat usha untuk 30 minit jer and lastly terus masuk opis and continue wat keje... Kiranya tiap- tiap hari aku still menjenguk jugak dewan majlis tuh untuk merasai suasana yang berbeza.. alang- alang dah bilik pemerhati tur kat level opis aku jer, bukan susah payah nak kena redah so, jenguk- jenguk ajer bila ada masa terluang....hehe..

Hari nie laks last day and sessi penggulungan diadakan.. after balik dari breakfast kat SSI terus aku masuk bilik pemerhati and dok dengar MB buat penggulungan... ngee ^^!! syok gaks ler sebab sempat merasai suasana yang agak hangat....

Komen aku pas join sesi bersidang is selaku menteri or exco mestilah buat yang terbaik untuk kepentingan rakyat.. usah nak gaduh² sebab lain parti politik...


~~Note:gaduh- gaduh manja takper lah.. ngeee ^_^!!

No comments: