Friday, March 14, 2008

Renew Permit

Ini bukan kisah aku yang nak renew permit tapi maid boss aku.... tak pasal- pasal aku pulak yang kena renew permit untuk maid dia... nak kata taknak tak boleh ler pulak sebab dia boss aku... kalo aku menjawab yang ini takder kena mengena dengan hal keje nanti dia cakap aku berkira dalam hal kerja laks... so, aku ler orang yang di pertanggungjawabkan untuk buat keje gitu...

Actually, semalam aku just nak tampal sticker and buat i-kad untuk maid dia... before tur aku dah pegi wat special pass sebab date dah pun expired... pas setel special pass aku pi hantar dia tuk medikel check- up untuk fomema... so, because dah proceed baru ler leh continue tuk permit... nasib baik nak wat renew tuk maid tak susah cam nak wat untuk operator... aku kuar semalam pun dalam kul dua, amik maid kat umah boss and dalam kul 3.00 pm baru ler pi putrajaya... sampai tur ada la dalam kul 3.30 pm and amik nombor, tunggu dalam 15 minit and dah sampai turn aku.... peh tu, buat bayaran and tunggu turn nak tampal sticker... hehe... senang giler jer aku rasa wat keje tur.... last- last aku pulak yang jadik agent tuk foreigner.... huk3!!

Tapi yang tak bestnyer, time nak wat i-kad dorang nak gambar background putih pulak.... geram tul aku... sebab gambo yang ada tur background kaler biru... paling hampeh aku rasa sebab aku dah pun tanya kat agent yang imigresen nak kaler per untuk gambo n dia cakap apa- apa kaler pun takper.... ceh...memang hampeh- sehampehnya........so, next time aku kena pi sana semata- mata nak hanto gambo jer... urrggghhh.... disebabkan maid pun aku dah bawak, so juz amik thumb print jer... sib baik still boleh tapi still tak leh process sampailer aku kasik gambo .. apa- apa jer la.....

No comments: