Friday, March 14, 2008

Bakso

Bakso?? apa tur??? huhu... ituler sejenis makanan yang glamer kat indonesia..... aku pun baru dua kali jer makan menda nieh.... tur pun sebab sepupu aku yang perkenalkan... kalo nak harap aku pi beli memang tak akan punya... sebab ini makanan pebret orang indon.... bukan sebab aku tak suka or apa tapi aku tak tahu bakso yang best meaning yang aku lalu nak makan.... bukan nak kata aku tak suka nak makan makanan yang dorang masak tapi taste kan berbeza... aku bukan memilih sangat bab nak makan nie cuma masa aku kat opis, aku pernah beli nasi campur kat satu kedai indon nie tapi biler aku nak makan jer jadik tak lalu sebab stail masak and appearance makanan tur memang membuatkan aku hilang selera...

~~bakso~~

~~bebola yang aku dah ngap~~

Kebetulan aku selalu pegi kedai kelantan kat area umah aku nie and kakak indon nie jadik pembantu kat situ... even dia tak kenal aku tapi aku yang jadik pelanggan kat situ memang dah kenal sangat dia... lagipun tengok stail dia memang ok and bersih.... and sekang aku dah tak nampak dia keje kat situ tapi dia keje kat tepi jalan bukak kedai bakso.... sekali tur, sepupu aku rekemen untuk makan bakso and aku pun cam taknak masa mula... aku selidik abis ler katner nak beli and sedap ker makanan tuh..... sepupu aku rekemen cakap sedap and bakso nie lebih kurang cam bihun sup cuma ada bebola daging jer... aku tak meleleh pun air liur tapi nak try jer... so, petang tuh after balik dari giant kitorang pi tapau bakso kat tempat kakak tur jual..... huh...sedap gak and yang best sebab ada bebola daging.... tapi bila dah nak sampai penghujung aku jadik muak.... tapi tetap dihabiskan.... aku mana leh tinggal makanan...berdosa tau!!! hehehe.... maybe sebab daging tur padat sangat kut...

So, second time aku makan baru- baru nie..... sebab bosan giler dok umah, aku kuar pi beli bakso... sumer nie gara- gara aku cuti sebab maleh nak pi keje... nak masak cam tak best so, aku decide tapau jer dari kedai......

No comments: