Saturday, June 16, 2012

West Australia Hari 2 ~ Caversham ~ Cervantes

Morning Perth! dinginnya cuaca pagi nie.. Awal pagi kami bangun..After subuh, terus siap-siap ke dapur nak menyediakan makanan tengah hari nanti dan breakfast...masing-masing sarapan bubur nasi ajer and tapaw nasik goreng kampung cap brahim untuk lunch...

Destinasi pertama kami ialah ke Bayswater untuk amek keta sewa. Keta book awal-awal lagi thru tenet tapi kena secure kredit card..mujurlah Kak Jah ada cc. kami amek keta untuk 5 hari dengan dua orang registered driver..aku as second driver lah..so, total up kena bayar aud285 with aud300 sebagai deposit... GPS plaks Kak Jah dah bawak siap-siap so dah reduce cost kat situ... set GPS ke Caversham Wildlife Park...tapi awat sat sangat sampai..rupenye tersalah set ke Caversham Street..hahaha...re-set balik dan akhirnya kami tiba dengan selamatnya walaupun berpinau-pinau jugak mencarik jalan... Kami tiba lewat kat Caversham and animal show pun dah terlepas jam 11pagi.. so, kami had lunch dulu kat luar..makan sepeket nasik goreng kampung kongsi tiga..ah!tentu cepat habis dan berebut..hahaha..lapo weihh..

Selesai simple lunch, kami beli tiket nak masuk dalam... aud23 seorang dan kami pun membayar harga yang mahal sebab nak tengok koala dan kangaru. Bergambar sakan ngan kangaroo then, terus pi tengok Molly Show..tapi takut kami tiba lewat di Cervantes jadi decided rushing ke tempat koala pulak..kami tak explore habis dalam wildlife park tu..and nak kata regret pun tidak sebab most of us nie bukan animal lovers..but mission nak jumpa kangaroo and koala in real sudah tercapai..


Set GPS ke Cerventes luckily as we planned kitorang melalui jalan lama..perjalanan sedikit jauh walaupun ada hiway baru belah Indian Ocean, tapi kami mahu menikmati jalan yang berbeza sewaktu pergi dan balik sementelah laluan lama ke Cerventes boleh lihat Windmill Farm dari jarak dekat..Captured few pics there and continued journey..cadangnya nak ke Pinnacles Desert hari ini tapi kami telah kesesatan ke tempat lain walaupun telah tiba di Nambung Park... masing-masing cuak sebab takde sapa pun kat situ and sunyi sepi..suasana pun dah nak malam so, kami terus ke hostel nak cek-in..Hostel kami ialah Cerventes Lodge audd30 sorang...esok-esok pun boleh carik Pinnacles nie sebab takkan hilang :)


 
Lepas check-in, kami keluar nak pergi beach and carik makan. Perghhh...indahnya suasana kat beach di waktu senja... ada beberapa orang yang fishing n barbeque kat situ..Dinner kami kat stesen minyak di Cerventes sahaja.. aku makan Fish Burger...

No comments: