Monday, September 17, 2007

Bulan Puasa

Bila datang bulan pose nie mula ler rasa boleh kurus sket dari before tapi, hmmm....... lepas raya dah jadik kembang balik..... itu ler masalah nyer, nak kurus tapi biler makan nak yang best jek..... huhu... tiba- tiba aku ingat balik time kecik² dulu... biler pose dapat duit seringgit untuk sehari penuh tapi biler sekerat hari dapat lima posen...

Aku pun tak ingat start biler aku dah mula belajo pose.... peh..... memang lemah tul rasa... tapi yang paling aku ingat biler petang² mesti ada citer rumah kedai... nak kata pose penuh tur memang tipu ler..... huk3.... tapi biler setiap kali rasa tak tahan, mesti aku tepon mak ngan abah cakap nak bukak pose.... dorang of course ler tak kasik.... di sebabkan aku nie jujur laie amanah so, aku tak bukak pose..... tapi ini citer aku kecik².... adalah dalam darjah 2 and 3... tapi biler dah makin besar, semua keputusan terletak kat tangan aku...... mula² sekali paling cikai punya cara nak burn pose aku minum air paip kat dalam bilik air... huk3... apa² jer ler, janji hilang dahaga... pastu perkara paling berani aku siap minum and makan balance sahur yang mak aku letak dalam peti ais... huk3.... time tur tak ingat per dah sebab dah tak tahan.... biler dah kenyang baru nyesal..... tapi yang nie sumer parents aku tatau pun.... sebab tur rasa bersalah sebab dorang ingatkan aku pose... huk3... ampun!!!!.....

Pastu ader sekali aku pi bercuti umah sepupu aku..... time tur bulan pose and disebabkan kitorang kuar tengahari so, rasa cam dahaga jer... ngan selamba sepupu aku beli air tin mirinda, aku pun apolaie mesti ler nak... on da way nak balik tur, singgah kat area yang takder orang and teguk perabis air tuh... huh... hilang segala dahaga..... sampai sekang nie kitorang still ingat time tuh.... memori yang best laks rasanya....

Sekang nie mana leh nak burn pose suke ati jek.... maybe sebab dah cukup umo kut... biler burn pose kena ganti balik... dulu² tak pernah plak pk nak ganti.. hehe...... kalo boleh, biarler sebulan pose tur leh dapat full sebab maleh nak ganti² dah....


~~Note: setiap orang ader kenangan bulan puasa~~

1 comment:

Anonymous said...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. (If he will be possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll I thankful, bye friend).