Friday, September 28, 2007

15 Ramadhan 1428 Hijrah

Hari ini telah masuk 15 Ramadhan means lagi 15 semua umat Islam akan menyambut AidilFitri... selama 15 hari yang dah lepas nie cuma 4 hari jer yang aku buat Tarawikh... huh..memang sadis sebab bukan tentu tahun depan aku akan bertemu dengan Ramadhan lagi... so, sempena malam yang ke 15 nie aku dah bertekad nak buat tarawikh sampai ler hari yang ke 20... and hope malam 10 terakhir aku boleh buat qiamullail..... itu pun jika di izinkan Allah.. tetapi aku harap sangat Ramadhan kali nie membawa keberkatan dalam hidup aku and semoga aku boleh berubah menjadi seorang yang lebih bersabar serta melakukan perkara² yang di tuntut sebagai seorang muslim tanpa sebarang keluhan atau rintihan.... huhu... ayat aku cam best jek tapi itu ler apa yang terlintas dekat hati n pemikiran aku sekarang...


Malam nie aku tak boleh nak tido sebab tadi aku dah tertido time tunggu sepupu aku guna computer tuk wat assignment so untuk mengisi masa lapang, aku pun bukak ler entry nie sambil tengok and dengar sembahyang tarawikh dari Mekah.. tiba- tiba jadik rindu jer nak pi sana lagi... best sangat sembahyang terawikh kat sana..... tambah² imam pulak baca sedap so, aku tak kisah ler even kena sembahyang 20 rakaat plus surah yang panjang².... sekarang nie pun Masjid Haram dah penuh ngan umat Islam, itu belum sampai lagi 10 malam terakhir... time tur lagi sesak dan ramai sangat orang.... watch online at 8.30 pm saudi time >> Tarawikh Online

~~Note: rindunyer ^_^~~

No comments: