Friday, February 3, 2012

Cambodia Trip - Hari 4

Okay, hari nie kami gerak lambat sikit dari biasa. Jam 8.15am baru gerak dari hostel menaiki van ke Phnom Pehn. Perjalanan mengambil masa 5jam sahaja berbanding masa kami datang dulu. Seat amat selesa sebab kami naik van dan laluan yang dibawa juga berbeza dari masa datang. Apapun, amek yang positif sahaja sebab kita dapat melihat Kemboja dari banyak sudut. Setibanya di PP, after check in hotel di Angkor International Hotel, terus amek tuk-tuk untuk mengisi perut. Makan di D'Nyonya, depan dengan Central Market USD3.50 untuk lunch dan USD4.80 dinner. Tuk tuk dibayar USD5/person untuk half day. After lunch, kami ke Killing Field untuk melihat tinggalan sejarah kekejaman Pol Pot.

Kemudian, kami ke Russian Market tapi kedai banyak tutup. Owh, kami salah timing lagi sebab CNY dan waktu pun hampir 4.15pm :) Tapi, kalo bukan time cuti perayaan pun, kedai-kedai di PP nie akan tutup operasi tepat jam 5petang. Jadi, rancang awal-awal ke mana hendak tabur duit anda. Walaupun begitu, aku sambar juga cotton silk [silk campuran] USD46/ 3 pasang. Sebab sume kedai tutup, decided had dinner and back to hotel.

~~Some tips: make sure change USD100 or USD50 to small amount. Hard for them to accept big notes coz they dun wanna take risk to get fake money. [talk from my experience :(]

No comments: