Friday, January 29, 2010

Selepas Dua Minggu.....

Selepas dua minggu praktikum daa.... adoila, susah giler nak mengajar nie tambahan bagi orang yang takder bakat nak mengajar memang laie mencabarlah.... rasanya senang lagi keje jadik engineer daripada nak jadik cikgu walaupun sume orang boleh jadik cikgu tapi tak sume boleh jadik engineer..... uih, penin-penin....

First week memang aku masuk kelas tapi tak mengajar apapun cuma sesi suai kenal ngan students jak tapi second week, bermulalah keje aku sebagai guru praktikum kat SK Luagan...Owh!!! peritnya jadik guru bila susah nak memahamkan murid-murid apa yang kita ajar...tapi aku tak mau salahkan murid-murid aku sebab dorang nie tulus dan telus... maknanya aku yang kena perbaiki kelemahan dari segi skill, abm, bbm, ketegasan and everything untuk menarik minat pelajar....

Semalam aku dapat jumpa member-member sekelas sebab meeting concert so, ada peluang nak exchange cerita-ceriti.... lots of idea aku dapat and baru tadik aku jumpa cekgu albert untuk discuss my RPH... lagi bertambah clear apa yang patut aku buat even aku masih merangkak.... takpe, yang penting aku cuba mencari skill mengajar yang terbaik and aku hanya boleh dapat dengan experince yang telah aku hadapi dua minggu lepas dan akan aku hadapi di masa depan....

Thx to supportive frens yang memang bagi support untuk teruskan perjuangan even aku dah down and feel like wanna quit jer... easy to work 8 hours/day at office than hafday at school...tapi the truth is cikgu hampir 24 jam bekerja...

No comments: