Wednesday, July 1, 2009

Hari Ke-10 di bumi IPGM Keningau


Hari nie dah masuk hari ke-10 aku kat IPGM Keningau nie... rini sume student KPLI dibenarkan balik untuk menguruskan tentang penjamin surat perjanjian... aku yang jauh ke tengah nie of course tak mo balik sebab boleh mengabiskan dwit ajer... even perjalanan tur tak amik masa yang lebih 10 jam tapi dwit yang dikeluarkan boleh beli macam-macam lagi keperluan kat sini.. tambah pulak aku nak belajo main violin and guitar so of course nak ader alat muzik sendirik.... senang nak practise...so, untuk mengabiskan masa yang terluang aku pun apdet jer blog nieh..^_^

Neway, before datang sini aku cam takbest jer sebab tatau cemana ler rupa Keningau...maklum jer, dengar kata orang pekan nie tak besar mana and terletak jauh nun di sebalik bukit...macam-macam dok pikir before datang sini tapi bila dah sampai sini aku rasa okey ajer.. even pekan tak besar mana tapi rasanya barang-barang keperluan tur masih banyak jer dijual kat sini... nak kata takder supermarket, ada jer... kfc pon ader cuma takder mcD and pizza hut...yang aku boleh cakap pekan Keningau nie macam dekat Kuala Kangsar je....so, pada sapa-sapa yang tak pernah mai and dengar cakap orang tur, kini kena tau yang Keningau tur sebenarnya okey...

Kat sini cuaca pagi sejuk sebab kat atas bukit and then aku suke sangat ngan awan-awan kat sini sebab nampak sangat ler cantik..rugi jer aku tak bawak dslr aku tur...kalo tak mau aku shoot gambo awan jer...

Actually banyak gak menda yang nak jot down kat sini tapi dah tak rajin pulak aku nak menaip nieh...apa taknye, tangan, kaki, sendi-sendi sume penat lepas bekerja keras membasuh baju kat tangki simpanan di ground floor... bukan aku malas nak basuh tapi masalah air melanda kat sini jadi terpaksalah aku kumpul-kumpul baju tur... disebabkan rini kitorang takder kelas aku pon amik ler peluang nak settle sume baju yang perlu di basuh......penat seh!!! kalo nak melepaskan hajat terpendam, dah nak kena angkut naik turun air dari bawah ke tingkat tiga..phewwwwww.... tapi aku think positif jer...anggap jer nie training before gi pedalaman... hehehe....

1 comment:

Mohamad Fitri B Mohd Azlan said...

selamat bermahaguru di IPGM Keningau