Tuesday, April 8, 2008

Boikot a.k.a Boycott

Satu hari, aku minum coke and hulur kat sorang member suh minum tapi dia tak nak and juz minum mineral water.. pastu aku tanya kenapa, then dia cakap dia boycott tak nak minum coke.. ohh!! Itu jer yang kuar dari mulut aku sambil aku menghabiskan separuh dari air tin tur…

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Sekarang nie dunia tengah panas dengan filem pendek Fitnaa keluaran dari Belanda yang menghina orang Islam dengan mengatakan kita nie terrorist, pembunuh dan macam- macam laie title yang buruk…

Kotak email aku pun penuh ngan forwarded mail tentang suruh boycott produk dari Belanda… sekali tengok list tu, perghh.. memang tak terucap sebab banyak jugak aku guna produk dari negara dorang nie… tetapi sebagai sorang muslim, aku forward le pada teman- teman lain walaupun aku masih lemah dalam bab memboikot nie.. mana tahu, jika ada teman- teman lain yang hendak memulaukan produk dari Belanda…

Pada aku, isi filem pendek yang dibuat tu tak seteruk yang aku sangka sebab kebanyakan video sume dari peristiwa- peristiwa berdarah yang pernah berlaku dan seluruh dunia pun dah sedia maklum…tapi aku still geram dan memang marah sebab dorang salah tafsir ayat- ayat Quran tuh… just amik yang tersurat jer tapi yang tersirat dorang tak paham… and refer to mufti, ayat- ayat tuh sebenarnya dorang taruh tak abis and just amik tengah- tengah ayat yang menceritakan orang Islam mesti membunuh orang kafir… padahal ada ayat sebelum yang mengatakan tentang kekejaman Yahudi terhadap Muslims.. aku pun tak paham ler kenapa dorang nampak yang Islam nie sebagai terrorist sedangkan Yahudi a.k.a Israel tur terang- terang menindas Islam… memang cilanat betul bangsa Yahudi nie…

So, kat sini aku tak der la pulak nak menyuruh ataupun melarang mana- mana pihak yang nak memboikot product keluaran negara- negara yang kurang ajar sebab menghina Islam dan memang tak keluar pun fatwa yang mengatakan wajib boikot.. Kalo di fikir ini kerja satu pihak yang takut dengan orang- orang Islam dan merasa terancam kerana pengaruh Islam yang meluas serata dunia… apa pun terpulang pada niat kita… fikir- fikir sendiri…..

1 comment:

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Toner, I hope you enjoy. The address is http://toner-brasil.blogspot.com. A hug.