Monday, September 19, 2011

Selamat Ber-Cruising

Yeahhh...akhirnya dapat jugak aku menjayakan cuti-cuti cruise aku kali nie..Start on Friday at 10.45am aku naik bas ke Butterworth....Harap maklum, setelah sekian lama tak naik bas tup-tup trip nie aku gi naek bas..bukan tak best tapi penat yahamat sebab dapat dapat seat tak best langsung...dah la sempit, dapat kat emergency door agie..adadada, sangat penat dengan seat tak mesra pengguna itu..aku sampai sana pukul 12.45pm...turun bus, beli tiket balik kat kaunter Konsortium..and terus pi jeti feri untuk ke seberang.. Tambang RM1.20 and sampai kat seberang terus blurrr tataw nak pi mana..lastly, call member yang dah sampai sana and dorang soh pi nek bas 101 turun kat Kapitan Nasi Beryani...then, continue to Komtar and Perangin Mall....tepat 5.30pm kitorang gerak ke jeti cruise untuk gather kat sana..

~~access card on cruise~~

Pukul 6.00pm kitorang masuk untuk check-in...dapat card untuk access sepanjang berada di atas kapal..nasib baik amek cabin so, boleh rileks-rileks dengan senang hati..Lepas letak barang, kitorang berempat pi dinner kat international restaurant..makan usah di kata, amatlah sedappppp...nyumm--nyumm..perut pun dah kenyang so, pusing-pusing kat top deck untuk amik angin before balik bilik untuk mandi dan bersiap-siap tengok magic show pukul 10.15pm...

~~bilik aku--lenjan dulu~~

Wahhh, magic show memang superb..aku amat suka sebab nie first time tengok live magic show...love it!habis show tur ada karoke session tapi harap maap laaaa, aku takkan join open karoke sebab sore aku amattt sedapp..hahahaha...so, decided to pusing2 kat setiap deck dan aku sempat menyambar travel adapter kat souvenir shop ..aktiviti malam tur best kalo yang suke clubbing sebab malam tur ladies nite kat disco lounge tapi kitorang tak masuk pun...hampir pukul 12++ so, kitorang mo balik tidur...penat weihhhhh

Next day, bangun pagi dan bersiap-siap sambil mengemas beg before pergi breakfast..pukul 7.30am gerak pi dining semalam jugak..sedapnye lah makanan tapi aku makan tak sebanyak semalam sebab pening dengan goyangan hasil ombak besar...maklumlah, kapal dok bergerak+cuaca pagi baru lepas hujan..dah taw pening aku boleh agi lepak kat sebelah tingkap..then, change seat untuk continue makan..hehehe....

~~souvenir shop~~

Again, pergi ker souvenir shop untuk sambar fridge magnet...mahal tapi beli jugak sebab dah sampai atas cruise so, wajib ada FM tempat yang aku jejak..huhuhu...then, balik bilik nak amik dwit and settle segala bayaran before collect IC and check-out tapi sempat lepak-lepak kat bilik sampai 11.30am...Akhirnya, say bye bye to Libra Cruise....