Tuesday, March 16, 2010

X - MaDiD StuDenT ^^


Nape tiba-tiba jer nieh aku nak bukak entry baru?? well, tadi sajer search pasal secondary skull and memang glam ler skul aku nie...and aura guru aku pun terkeluar ler..mana tau kot-kot aku leh berkhidmat kat sana tapi..... boleh ker aku ajar muzik kat sana??? owh!! macam tak boley jer...

~~ So, sajer nak masukkan sikit sejarah pasal skul aku nie..

Pada April 1922, bersamaan 1340 Hijrah, telah tersergam indah sebuah sekolah agama yang pertama di Perak, Madrasah Idrisiah. Ia dibina pada zaman pemerintahan Al-Marhum Sultan Iskandar Qaddassallah Shah. Nama Idrisiah Ini ada hubung kait dengan nama Al-Marhum Sultan Idris Murshidul 'Adzam Shah. Madrasah Idrisiah ini terletak di Bukit Chandan Kuala Kangsar. Kini telah berusia 88 tahun. 

Time skull memang best and sekang nie Madid makin maju dan membangun seiring dengan zaman yang kian canggih... syok sangat bila ingat-ingat balik time belajar and very memorable.. Such an honour to be one of  x-madidian year 1995 -1999.. ^^

No comments: