Thursday, March 4, 2010

Kenapa Ya???

Kenapa bila aku belaja main kibod, 
Dorang kata fingering pun tak betul.

Kenapa bila aku belaja petik gitar, 
Dorang kata takder lagu pun yang ko main.

Kenapa bila aku belaja tiup trumpet,
Dorang kata macam bunyi gajah.

Kenapa bila aku tiup sompoton,
Dorang kata semput jer ko tiup.

Kenapa bila aku nyanyi, 
Dorang kata tak yah ler mensumbangkan lagu. (thats i already know)

Yeah!!!
Aku tau sume kelemahan tapi sebab tur lah aku belaja tapi kenapa dorang tak pernah support sedangkan itulah bidang aku....tak pernah aku 'down'kan dorang punya courses n always give them motivation to do anything they want.....

Well, memang susah nak buat benda-benda yang orang lain tak suka tapi bila aku praktis ngan geng yang sekepala memang best sebab dorang akan support.....  

Itu tak masuk lagi bab time praktikum...

Bila aku balik lewat dari sekolah sebab join students praktis ensemble rekorder,
Dorang cakap,cemerlang la ko ekkkk.

Bila aku buat RPH setiap hari,
Dorang cakap, wah!!ko wat RPH...

Bila aku buat BBM,
Dorang cakap, perghh!!! ader BBM...

Bila aku update aku punya Jurnal and Folio,
Dorang cakap, kenapa ko rajin sangat??

Sedangkan.....
Sume benda yang aku buat tu memang dorang buat dan setiap orang kena buat...

So, apa patut aku buat??
Please advice.....

2 comments:

Anonymous said...

biasalah manusia.....memang susah mau tengok orang senang.....memang susah mau terima perubahan....memang susah mau tengok orang lebih baik dari mereka.....orang-orang begini memang ada masalah dalaman sendiri, tulah mau 'down'kan orang lain untuk menutup kelamahan sendiri.....bagi mereka-mereka yang takde kerja selain ber'attitude' negatif tu......get a life!

~green butterfly~ said...

yeap..
amat setuju....
selepas wat pencerahan, orang-orang macam nie rupanya jealous ngan kita...