Tuesday, May 15, 2012

Kuching, Sarawak Day 3

Last day kat Sarawak. Hari paling banyak berrrrrrrjalan dan aku mula menyesal sebab hanya berselipar sahaja ke Kuching. Selalunya kalo trip-trip gini aku pakai kasut and selipar juz backup ajer tapi nie fully weih...Kaki sakit toksah kata lah. First program pi bekfast of course kat Warong Nusantara. Tried roti canai and memang sodap.. :)

Dah kenyang terus ekspedisi ker cruise. Nasib sampai timing cun iaitu pukul 10am.. Cruise tradisional charge RM19/hr.. Best lah sebab boleh makan angin Sungai Sarawak.^^ but maybe kitorang kerugian jugak sebab cruise just about 1/2hr jer..yang lagi setengah jam menghabiskan kat umah orang yang wat Kek Sarawak tapi satu pun tak beli :( sebab design tak lawa+rasa pun biasa jer..

 ~cruising~


Abes cruising, kitorang gi melawat semua muzium kat Kuching..hah, banyak weih and pada aku best jugak sebab muzium punya lokasi dekat-dekat. and dorang ada pelbagai muzium. So, berbaloi untuk masuk melihat sume tapppiii, sebab aku pakai selipar cap bata jer, tapak kaki aku mula haus..phewww, lepas nie memang kena pakai kakut la weih...


~here i am, Kuching~


Settle lawatan muzium, kami amek bot tambang 50 sen jer nak ke seberang membeli kek lapis Dayang Salhah dan Mira.. sambar 2 ketul each tempat dengan tebaloi 3 kotak. Rushing back to hotel nak packing all those things before transfer ke airport jam 3.30pm. Lunch kat epot jer, makan Marry Brown... flite delay setengah jam so, boarding jam 6.00pm. Sampai Tanah Melayu jam 8.00pm and as usual, Ijai fetched me :)

Hope i'll repeat Kuching sebab banyak lagi yang tak explore or should i say repeat Sarawak!

No comments: