Tuesday, September 1, 2009

Pengalaman Berasaskan Sekolah a.k.a PBS

Hari nie first day aku gi PBS yang dibuat kat Sekolah Kebangsaan Patikang Laut, Keningau.... and dengan bangganya dimaklumkan aku dah selamat sampai kat Sabah nie dari kampung....

~~flight ke KK~~

Erk, adventure ker perjalanan aku semalam? rasanya idakler jugak tapi penat seh!!... dari kul 4.00 am aku dah bangun nak siap-siap gi epot coz flight kul 7.30 am..... pas jer sahur terus bertolak ke KLIA......... beg aku bawak idok ler banyak and juz 13.9kg jer beratnye..hehe...macam boleh mengangkut barang laie nie tuk balik pas cuti raya...

So, pas sampai jer kat epot KK terus amik teksi pi terminal bas nak lik Keningau... perghhh, teksi nak pi pekan pun rega RM 30.00~~!! mau ngan idak kena ler mau jugak so, pi jer kat kaunter beli kupon... sampai kat terminal bas laks cadangnya nak naik bas yang besa dah naik tur nama per ntah... yang kaler ijo tur tapi yang ader tiket kul 4.00 pm ajer... ngan bangganya aku pun pi carik tiket kat kaunter sebelah laks Bumiputera Ekspress.... jalan kul 11.30 am and sampai Keningau dekat kul 2.00 pm~~! huhu..memang penat giler nek bus tur...tobat dah aku nak nek bas yang slow motion cenggitew..... balik ke umah nek teksi sapu ajer bayo RM 5.00 hinggit... and moral of the story kat sini nanti kena balik ke Keningau nek teksi jer kalo tiket bus ijo dah abis..... ^^

Aha.....continue laks ngan stori aku kat SK Patikang Laut nieh.... first day, sampai kemain laie awal bah....kul 6.15 am kitorang dah bertolak dari umah and sampai sini pun dekat kul 6.30 am.... so kena tunggu ler member lain coz kitorang kena lapor diri sekali se-group...

Pas lapor diri ngan guru besar kitorang di kenalkan laks ngan cikgu penyelia kitorang sepanjang PBS nie.... ada dua opsyen yang wat PBS kat sini, Muzik and KH... pas interview cikgu-cikgi yang berkenaan kitorang di-lepakkan kan library coz bilik guru dah penuh.... penyelia bagi Muzik is cikgu Wan and KH laks cikgu Rizal..... best seh sekolah nie, tenang dan aman ajer aku rasa...^^



~~Note: dapat tenet ihsan dari wifi cikgu skoolah ^^

No comments: