Monday, July 11, 2011

Cuti Larian 1M1S1M

Hari nie aku cuti sempena larian
1M1S1M
Apa laie..
Lepaking at KL laaa...
sok baru balik Ipoh..

Tuesday, July 5, 2011

Minor Surgery...

 ~~tudiaa..bahan yang dikuarkan dari kaki haku~~

Perghhh....dengar jer surgery macam lah critical sangat tapi biasa jer...as mention kan ker minor jadik memang kecik yahamat lah surgeri yang telah aku jalani...alang-alang datang kl nie aku pun terus pi ke private clinic yang dah aku pi check untuk surgeri before nie tapi disebabkan kekangan travel yang amat dekat jadik aku terpaksa cancel untul last saturday ada masa untuk bertemu doktor ragu-ragu itu...hehe

Menjerit dan mengaduh kecil aja tatkala jarum untuk suntik ubat bius menembusi kulit kaki aku nie...and masa surgeri berlangsung memang aku tak rasa apa-apa sebab kebas tapi macam hampeh jak..masa nak jahit memang terasa la sakitnya...adoyaiii....doktor yang operate aku tuh nama Doktor Ragu tapi aku menggelarkannya doktor ragu-ragu...memang sungguh aku ragu-ragu sebab ubat bius dah hilang sedangkan dia cakap boleh tahan hampir 2 jam...ptuihhh...20 minit pun dah hilang laa....pentipu betoi laaa....

Hari Isnin aku pi dressing and sekaligus mintak MC sebab tidak berupaya untuk melakukan kerja-kerja di tempat kerja.. Dapatlah 2 hari MC sampai selasa and hari nie nak balik ke Ipoh sebab esok kena kerja..amatlah bz sebab aku kena settle soalan ujian bulanan 2 kali nie tapi haramm satu patah pun tak wat agi...huwaaa...

Ok then, hopefully hari  nie after reached Ipoh aku leh settle everything kerja-kerja sekolah and esok pi sekolah dengan hati yang tenangggg....only a week ajer kaki aku jengkot-jengkot nie...lepas tuh aku boleh berlari sakan and melompat-lompat mengalahkan beruk maknyah...hahahaha

Tuesday, June 14, 2011

Brand New

When to start?? 
Hopefully I can start my brand new.. 
so that I can relax and no more stress...

Why people have problems?
When I was at school I never messed myself with this things..
Juz let my life follow the flow and I'm so happy...

Now, I'm getting older..
Many things to think and I'm so stress..
I wanna throw everything messed away from my mind..

Sunday, June 12, 2011

Tangkuban Prahu

Gunung Tangkuban Parahu atau Gunung Tangkuban Perahu adalah salah satu gunung yang terletak di provinsi Jawa Barat, Indonesia. Sekitar 20 km ke arah utara Kota Bandung, dengan rimbun pohon pinus dan hamparan kebun teh di sekitarnya, gunung Tangkuban Parahu mempunyai ketinggian setinggi 2.084 meter. Bentuk gunung ini adalah Stratovulcano dengan pusat erupsi yang berpindah dari timur ke barat. Jenis batuan yang dikeluarkan melalui letusan kebanyakan adalah lava dan sulfur, mineral yang dikeluarkan adalah sulfur belerang, mineral yang dikeluarkan saat gunung tidak aktif adalah uap belerang. Daerah Gunung Tangkuban Perahu dikelola oleh Perum Perhutanan. Suhu rata-rata hariannya adalah 17oC pada siang hari dan 2 oC pada malam hari.

Asal-usul Gunung Tangkuban Parahu dikaitkan dengan legenda Sangkuriang, yang dikisahkan jatuh cinta kepada ibunya, Dayang Sumbi. Untuk menggagalkan niat anaknya menikahinya, Dayang Sumbi mengajukan syarat supaya Sangkuriang membuat perahu dalam semalam. Ketika usahanya gagal, Sangkuriang marah dan menendang perahu itu, sehingga mendarat dalam keadaan terbalik. Perahu inilah yang kemudian membentuk Gunung Tangkuban Parahu.

Gunung Tangkuban Parahu ini termasuk gunung api aktif yang statusnya diawasi terus oleh Direktorat Vulkanologi Indonesia. Beberapa kawahnya masih menunjukkan tanda tanda keaktifan gunung ini. Di antara tanda gunung berapi ini adalah munculnya gas belerang dan sumber-sumber air panas di kaki gunung nya di antaranya adalah di kasawan Ciater, Subang.

Keberadaan gunung ini serta bentuk topografi Bandung yang berupa cekungan dengan bukit dan gunung di setiap sisinya menguatkan teori keberadaan sebuah telaga (kawah) besar yang kini merupakan kawasan Bandung. Diyakini oleh para ahli geologi bahwa kawasan dataran tinggi Bandung dengan ketinggian kurang lebih 709 m di atas permukaan laut merupakan sisa dari letusan gunung api purba yang dikenal sebagai Gunung Sunda dan Gunung Tangkuban Parahu merupakan sisa Gunung Sunda purba yang masih aktif. Fenomena seperti ini dapat dilihat pada Gunung Krakatau di Selat Sunda dan kawasan Ngorongoro di Tanzania, Afrika. Sehingga legenda Sangkuriang yang merupakan cerita masyarakat kawasan itu diyakini merupakan sebuah dokumentasi masyarakat kawasan Gunung sunda purba terhadap peristiwa pada saat itu.

Sumber: Wiki-Tangkuban Prahu

Aku berkesempatan pergi ke Tangkuban Prahu dengan kenalan maya seramai 3 orang. Selama di Bandung, kami amek supir dan charge RP 400/ kereta untuk 1 hari. Dari guest house Orange, jarak perjalanan dalam 30km amek masa 45 minit untuk sampai. Pukul 9 kami gerak ke Tangkuban Prahu. Ada tiket masuk RP165k/ 3 orang.

~kawah ratu~


Ikut kata pak supir, bagus ke Tangkuban awal-awal kalo idak macet juga jalan mau naik atas tu. Suasana atas tu dingin cuma bau sulfur yang membuatkan tidak enak hirup udara dalam-dalam..hehe. Ramai penjual jalanan menjual. Kami di-suggest-kan oleh pak supir jangan membeli pada mereka dijalanan. Jika tidak mau kena serbu. Jadi, kami ignore sahaja sementelah harga yang dorang letak pun sama sahaja dengan harga di kedai. Tapi, bagi yang betul-betul kuat daya tahan boleh ajer membeli pada penjual jalanan tuh dan bargain kaw-kaw..


Kami tengok kawah ratu sahaja sebab kawah nie memang ada di atas situ. Pusing-pusing kawasan sekitar. Actually ada lagi kawah upas dan kawah domas tapi kita kena hire guide or supir lain untuk bawak kita ke sana. So, decided tak jadik lah turun ke bawah melihat kawah upas dan domas. Just pergi ke service center Tangkuban tu untuk mendengar penjelasan/ taklimat tentang kawah-kawah tu.


Tuesday, May 24, 2011

Hangin~~

Yes, hari nie memang hangin ngan sorang colleague sebab send sms yang berbaur mock-me-words... ciss, sesungguhnya sangatlah hampeh bila ayat macam tuh keluar dari sorang orang yang berpengalaman... well, i finished my work already and now, depends on u wat to do..hopefully u check it... environment dah okies sangat tapi bila part kena deal ngan orang yang macam hampeh nie...huhu

Thursday, May 12, 2011

Wednesday, May 11, 2011

Start Again

Hopefully i can start again my atkins....
Now i realize, its hard to do it if u're not strong...
I'll show u...^^

Tuesday, May 10, 2011

HELP

Helpppp....
I hate human rules....

Thursday, May 5, 2011

My Atkins...

Huwaaa...atkins aku dah terkubur.T_T!

Tuesday, May 3, 2011

Humang Aih!!

Huh!!!....selama 3 hari cuti sempena Labor's Day nie memang tak terjalan lah atkins aku nie.. Mana mau diet bila makanan yang best2 dok terhidang ajer kat atas meja...dah pulak tu, first time break atkins nie masa gi kenduri kat Teluk Intan... disebabkan kelaparan yahamatttt, terus amik nasik minyak ngan lauk pauk yang sedap dan siap bertambah lagi..fuh!! akhirnya, diet aku bertahan selama 5 hari sebelum cuti jer...adeh!! memang susah la kalo kata nak diet nie... ingatkan kali nie menjadilah diet aku tapi nan hado jugak macam yang sebelum-sebelum nie...nah!tengoklah lepas nie sama ada dapat continue atkins atau tidak...theeheehee....^__^